Khamis, 30 Jun 2011

Penampakan Pontianak Di Kilang Shimano Pekan Nenas Pontian Johor

,


Gambar ini di ambil oleh pekerja kilang SHIMANO Pekan Nenas Pontian Johor  di department BR pada 30 Jun 2011 lebih kurang pukul 3.00 pagi..Sewaktu gambar ini diambil ia tidak perasan akan pontianak itu..tetapi apabila sudah diambil dan lihat semula terdapat sesuatu imej yg menyerupai pontianak..Kepada pakar photoshop bolehkah anda semua nilai gambar ini sama ada ianya photoshop atau original..Jika photoshop ape buktinya??



ori x?

Ahad, 19 Jun 2011

Gubahan Tayar Yang Paling Cantik Di Dunia

,

•Arca Asemblaj
Arca ini adalah cantuman daripada pelbagai bahan buangan yang berbeza dan
digabungkan menjadi sebuah arca serta mendapat perhatian di Amerika sekitar tahun
1950-60. Arca tiga dimensi ini dilihat sebagai “junk sculpture”, iaitu arca barangan
terpakai atau buruk dan rosak. Arca Asemblaj yang terkenal ialah “Homeege to New
York”, karya Jean Tinguely
 lihat lg arca asemblaj ini














Sabtu, 18 Jun 2011

Sikap Biadap Anggota Jabatan Pengangkutan Jalan(JPJ)!!

,
video

Patutkan kejadian ini dirakamkan dan diupload ke fb?video ni aq dpt drpd fb..tp x igt ape profil fb 2..yg menunjukkan sikap biadapnya ialah menunjukkan muka ke kamera dan menjelirkn lidah..Kalau aq kne cmni dh lme dh aq saman malu kt anggota jpj yg record kejadian ni sbb dia upload kt fb,,x gne otak tol,,cbe rse law kne kt family sendiri cmni..kesian bdk 2,,spai menangis..tp bdk 2 pon sme gak,yg g lari drpd jpj 2 wtpe..kn dh kne cm2..siap kne nyanyi lgu negaraku lg..hehe..tp ape2 pon aq tetap x setuju kejadian ini dirakamkan dan di sebarkan di fb..memalukan betul!!!

p/s:Kelakar gile tgk bdk 2 nangis cmtu..aq rse msti bdk 2 dh terkencing dlm seluar kot..
 

Ahad, 12 Jun 2011

(18SG) Penderaan Terhadap Bayi!!

,

kesian baby ni kena masuk dalam baldi..


comel juga ek bila baby ni di pakaikn cmni..mcm kura2..hehe..
tp cian sbb baby 2 berat nk merangkak n x blh brg..huhu
333


dah macam pocong dh jd baby ni..spe punya keje r ni..hehe



burger baby..1010



santapan raja bersiong..ayam panggang bayi...Laughguling


Sabtu, 11 Jun 2011

BEN ASHAARI :JOM KENAL BLOG SAYA

,

jom join segmen ni plak..KLIK SINI utk join..

Janji dan Sumpah Iblis Terhadap Kaum Wanita

,

Iblis laknatullah membisikkan kepada para wanita bahawa apa jua pakaian termasuk hijab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan.
Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.
Bagaimanakah caranya?

1. Membuka Bahagian Tangan

 Kebiasaannya telapak tangan sudah terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan fesyen, iaitu membuka bahagia hasta (siku hingga telapak tangan).
"Ah!Tidak apa-apa, kan masih pakai tudung dan pakai baju panjang."Begitu bisikan syaitan.
Akhirnya si wanita menampakkan tangannya dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa.
Maka syaitan berbisik, "Hah,tak apa-apa kan?"

2. Membuka Leher dan Dada

Setelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi.

"Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan fesyen yang lebih maju lagi, iaitu terbuka bahagian atas dada kamu, tetapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sedikit untuk mendapatkan hawa agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli kerana sebahagian sahaja yang terbuka."

Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari fesyen setengah lingkaran hingga fesyen berbentuk "V".

3. Berpakaian tapi Telanjang

Syaitan berbisik lagi, "Pakaianmu hanya begitu-begitu saja, cubalah fesyen yang lebih bagus! Banyak kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat agak ketat biar lebih indah dan cantik dipandang."
Maka tergodalah si wanita. "Mungkin tidak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya sahaja yang berbeza, agar nampak lebih feminin," begitu syaitan menokok-nambah.
Maka, jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi s.a.w sebagai kasiyat 'ariyat (berpakaian tapi telanjang).

4. Agak Terbuka Sedikit

Setelah para muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi.

"Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, kerana sempit, kan lebih baik dibelah hingga lutut atau mendekati peha? Dengan itu kamu lebih selesa."

Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahaian bawah hingga lutut atau mendekati peha ternyata lebih selesa dan mudah untuk duduk atau menaiki kenderaan.

5. Tudung Semakin Kecil

Kini syaitan melangkah dengan tipu daya lain yang lebih "power". Tujuannya adalah agar para wanita menampakkan bahagian auratnya. "Oh, ada yang terlupa! Kalau kamu pakai baju sedemikian, maka tudung yang besar tidak sepadan lagi. Sekarang kamu cari tudung yang lebih kecil agar serasi dan sepadan. Orang tetap akan menamakannya tudung."

6. Terdedah

Si wanita ternyata selesa dengan fesyen baru yang dipakainya seharian. Syaitan datang memberi idea lagi.

"Rambutmu sangat cantik. Bukankah lebih selesa jika tudungmu dilepaskan. Kamu bebas mencuba fesyen rambut yang pelbagai. Malah, kamu boleh mewarnakan mengikut warna yang kamu suka supaya kelihatan lebih menawan."

Maka, sekali lagi syaitan berjaya mempengaruhi si wanita supaya mendedahkan rambutnya.

7. Membuka Seluruh

Syaitan kembali berbisik, "Kalau langkah kakimu masih kurang selesa, maka cubalah kamu cari fesyen yang lebih menarik. Bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu terdedah, hanya kira-kira 10 sentimeter sahaja. Nanti kalau kamu sudah biasa, baru cari fesyen yang di atas paras lutut"

Benar-benar bisikan syaitan telah menjadi penasihat peribadinya. Maka terbiasalah dia memakai pakaian terdedah.

Terkadang si wanita berfikir, apakah ini tidak bersalahan dengan agama?
Namun bisikan syaitan menyahut, "Ah, jelas tidak bersalahan. Kan sekarang zaman sudah semakin moden. Kamu hanya mengikut arus fesyen masa kini."

"Tetapi, apakah ini tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki?" hati si wanita curiga.
"Fitnah? Ah, kalau kaum lelaki melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada fitnah lagi, kerana sama-sama suka?" syaitan menghasut.

Begitulah sesuatu yang seakan-akan mustahil untuk dilakukan. Namun syaitan tidak pernah berhenti membisikkan hasutan-hasutan jahat sehingga ke saat kematian seorang anak Adam itu. Hingga pada suatu ketika nanti akan muncul idea untuk mandi di kolam renang atau di pantai secara terbuka, di mana hanya dua bahagian sahaja yang ditutupi iaitu kemaluan dan buah dada!!!

Ingatlah, syaitan laknatullah hanya pandai menjanjikan kita dengan janji-janji palsu yang halus dan memikat, janji untuk keseronokan dunia, tetapi sebenarnya janji itu palsu dan racun yang mematikan! Nauzubillah...

Kredit: iluvislam.com. Untuk ohislam.com

Khamis, 9 Jun 2011

Helmet Yang Paling Mahal & Bahaya Di Dunia

,

Helmet ini merupakan helmat paling mahal dan canggih di dunia..
Helmet ni digunakan Tentera Udara Diraja Britain (RAF)..Dengan hanya merenung sahaja ianya dapat menembak jatuh pesawat..Harga helmet ni murah je..RM1.2 juta..blh beli banglo wow law kt malaysia..hehe
Law ada mat2 rempit yg berminat blh lah beli k utk wt merempit..hehe
X lame lg mgkin helmet ni akan digunakan secara meluas di seluruh dunia..

Tips Menggunakan Komputer Agar Mata Tidak Rosak

,


Tidak hanya menyebabkan mata menjadi letih, menatap skrin komputer terlalu lama juga boleh merosakkan mata. Untuk mengelakkan perkara tersebut tidak terjadi, berikut beberapa cara menggunakan komputer yang tepat.
Menurut sebuah kajian, skrin komputer tidak memancarkan radiasi berbahaya seperti sinar X atau cahaya ultraviolet.
Jadi, keletihan yang biasa terjadi semasa menatap skrin komputer terlalu lama bukan kerana paparan sinar monitor, melainkan oleh faktor lain, seperti yang dikutip dari lifemojo.
Faktor lain tersebut adalah pencahayaan yang buruk, posisi komputer atau barang lain yang tidak betul. Ketegangan yang berlebihan pada mata atau yang biasa disebut Computer Vision Syndrome dapat mengakibatkan mata gatal atau terasa terbakar, penglihatan kabur serta sakit kepala.
Beberapa langkah yang boleh kita lakukan untuk melindungi mata dari keletihan dan ketegangan. Perkara yang paling utama dan harus dilakukan adalah pengaturan posisi komputer dan pencahayaan. (Ergonomik)
1. Jauhkan komputer kurang lebih 20-30 inci atau lebih kurang sepanjang lengan dari mata anda. Usahakan agar monitor sejajar dengan arah pandang mata anda.

2. Sengetkan skrin monitor ke belakang sebanyak 19 hingga 20 darjat. Ini berguna untuk mendapatkan jarak pandang yang optimal.

3. Atur cahaya monitor agar tidak terlalu silau atau terlalu redup. Jika cahaya terlalu terang, gunakan filter atau pelindung anti-silau. Jangan lupa untuk mengatur brightness untuk mendapatkan kontras yang tepat antara huruf dan latar belakang. Jika melihat adanya flicker pada skrin komputer, sebaiknya monitor diganti segera.

4. Jika terpaksa membaca dokumen yang panjang atau menggunakan komputer dalam waktu yang lama, cubalah untuk menggunakan skrin komputer serta ukuran huruf yang lebih besar. Ada baiknya menggunakan skrin komputer LCD kerana lebih boleh diterima dengan baik oleh mata.

5. Gunakan kerusi yang dapat di’adjust’ rendah-tinggi dan ada penyandar. Selain itu, gunakan juga meja yang stabil dan tidak mudah goyang.

Isnin, 6 Jun 2011

Seni Paku Yang Paling Gerek Di Dunia

,

bila hidup berseni,,ape pon blh jd..33








 

Di Dunia Copyright © 2012 | Template design by Hafiz | Powered by Hafiz